‘İzmir’e Doyamazsın’ sloganıyla yerli turistler hedefleniyor

İzmir’den tanıtım atağı

Kent turizminde etkin bir hamle için İzmir Turizm ve Tanıtma Vakfı (İZTAV) çatısı altında güç birliği oluşturularak, yerli turistleri çekmek amacıyla ‘İzmir’e Doyamazsın’ kampanyası başlatıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZTAV’ın Başkanı Aziz Kocaoğlu, tanıtım için bu yıl yaklaşık 7-8 milyon TL ayrıldığını açıkladı. İzmir Turizm ve Tanıtma Vakfı (İZTAV) öncülüğünde yürütülen “İzmir'e Doyamazsın” kampanyası başladı. Kentin iç turizmden aldığı payın artırılmasını hedefleyen proje ile hem ülke ekonomisine hem de İzmir’in tanıtımına büyük katkı sağlanacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZTAV Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Terörden olayları nedeniyle daralan turizmi ve ticareti hareketlendirmek amacıyla bir kampanya gerçekleştirmeye karar vermiştik. Ancak darbe kalkışması olunca erteledik. Ülkenin ve toplumun normalleşmesine katkısı olacağına inandığımız için de Ağustos ayında tekrar harekete geçtik” dedi. Ekran Resmi 2016-08-16 23.01.07 Aziz Kocaoğlu, “Yaşanacak kent İzmir’in tüm güzelliklerini bir kez daha hatırlatırken, ülke ekonomisine katkıda bulunacağımıza inanıyoruz. Ayrıca İzmir sadece bu organizasyon süresince değil, tüm yıl boyunca tatil planlayanlar için her keseye uygun alternatiflere sahip bir kentimiz. Kampanya için bu yıl yaklaşık 7-8 milyon liralık bir bütçe ayırdık. İZTAV yurt içinde tanıtım yapıyor. Önümüzdeki yıldan itibaren hem yurt içi hem de yurt dışı tanıtımlara devam edeceğiz” diye konuştu. Kurban Bayramı’nda 9 gün tatile gitmeyi düşünenleri, son anda karar verenleri, kalkışma nedeniyle iznini iptal etmek durumunda kalan tüm vatandaşları İzmir’e davet eden Başkan Aziz Kocaoğlu, kampanyanın özellikle bu yıl daha çok yerli turiste yönelik olduğunu ve her turizmcinin kendisine göre belli promosyonlar yaptığını söyledi. NORMALLEŞMEYE KATKIMIZ OLSUN İSTEDİK “Seneye yurtdışı kampanya da olur, belki yurtiçi yurtdışı birlikte yeni bir kampanya olabilir. Ona göre çalışmalar sürdürülecek” diyen Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Darbe kalkışmasıyla birlikte ülkenin üzerine ölü toprağı serildi. İnsanların morali bozuldu, başka bir şey konuşmuyoruz. İnsanların moralleri bozuldu. Bizim elimizde bir kampanya var. Bunu da bir an önce başlatırsak normalleşmeye de katkımızı olur düşüncesiyle hareket ettik. Kampanyamızda ‘İzmir’de özgürlüğe doyarsınız ama İzmir’e doyamazsınız’ diyoruz. İzmir’de denize doyarsınız, kültüre sanata, eğlenceye, doğaya, lezzete doyarsınız ama İzmir’e doyamazsınız’ diyoruz.” İzmir’de kentin turizmini hareketlendirmeye yönelik birçok çalışma yaptıklarını belirten Başkan Kocaoğlu, şu bilgileri verdi: Sığacık Kalesi’nin içinde 284 evi düzenledik. Urla Sanat Sokağı yapılıyor. İzmir’de yöresel bir çok festival yapıyoruz. Ot festivali, enginar festivali, kavun festivali, lavanta festivali, bal festivali gibi birçok etkinlik yapıyoruz. İzmir Yarımadası’nın stratejik planını yaptık. Bisiklet yolarını, yürüyüş yollarını belirlendik, bağ yollarını belirledik. Zeytin yolunu, köy pazarlarını, tarihi yerlerin yolunu, güzergahlarını belirleyip bunların haritalarını yaptık. Cep telefonuna da indirebilirsiniz. Kaybolan peynir çeşitlerini ve ürünleri bu uygulamada hayata geçirdik. Yarımadaya geldiğinde belinde rehberle günlerce vakit geçirilebileceğiniz bir çalışma yaptık.” YÜZÜLEBİLİR KÖRFEZ HEDEFLİYORUZ İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin, yasayla verilmiş belediye hizmetleri dışında, kentin ve kentlinin kalkınması gibi başka bir misyonu daha üstlendiğini söyleyen Başkan Aziz Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yerelde kalkınmayı gerçekleştirmek, İzmir'i topyekun kalkındırmak istiyoruz, amacımız bu. Göreve geldiğimizde bir stratejik plan yaptık, eksiklerimizi tespit ettik ve yola koyulduk. Öncelik sıralamalarımızı, ihtiyaçlarımızı belirledik. Olanaklarımız nispetinde bütün altyapı eksiklerimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Fuarcılıktan organik tarıma kadar çok önemli adımlar attık. Ve artık konuştuğumuz zaman lafın havada kalmayacağı bir ana geldik. Şimdi tanıtım zamanı" diye konuştu. Kampanyanın yanı sıra İzmir’in altyapı eksikliklerini gidermeye dönük yatırımların, fuar alanları başta olmak üzere diğer alanlardaki planlamaların devam ettiğini hatırlatan Başkan Kocaoğlu, ‘Yüzülebilir Körfez’ hedefi koyduklarını ve bu hedefe doğru adım adım ilerlediklerini söyledi. Kocaoğlu, “İnsanlar evinden çıkıp denize girsin istiyoruz. Arıtma, kanalizasyonda, hava kirliliğinde, toprağın kalitesinde çok büyük iyileştirme yaptık, yapmaya devam ediyoruz. Arıtma yatırımları doğrudan temiz denize yansıyor mavi bayraklı plaj sayısı artıyor. Mavi bayraklı plaj sayımız yüzde 62 arttı” dedi.